Temat: Projekt bazy danych
CREATE TABLE tramwaje
(
idtramwaju integer NOT NULL,
nrtramwaju character varying(3) NOT NULL,
CONSTRAINT pk_tramwaje PRIMARY KEY (idtramwaju)
)
PostgreSQL to najbardziej zaawansowany system relacyjnych baz danych Open Source.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
CREATE TABLE tramwaje
(
idtramwaju integer NOT NULL,
nrtramwaju character varying(3) NOT NULL,
CONSTRAINT pk_tramwaje PRIMARY KEY (idtramwaju)
)
Tabela tramwaje- jeśli nie planujesz tam większej ilości kolumn (max ilość pasażerów, ostatni przegląd itp) to pewnie mógłbyś ją sobie podarować. Ale jak znam wykładowców, to pewnie by się przyczepili że jej nie ma:).
Tabela przystankit- tu chyba jest błąd bo pomiędzy tramwaje a przy a przystankit powinna być relacja wiele-wiele a nie jeden-wiele, więc przyda się relacja 'pośrednia'
Tabele trasat- chyba błędne jest umieszczenie tu idprzystanku, są dwa rozwiązania:
- zakładasz że przystanek jest na jednej trasie i wtedy w przystankit dodajesz kolumnę idtrasy
- zakładasz że przystanek może być na wielu trasach i masz relacje wiele-wiele i dodajesz nową 'relację' pomiedzy
przystankit i trasat
Umieszczenie kolumn dni_robocze, soboty,niedziele w tabeli trasa to tez raczej nieporozumienie. Zauważ że w tej tabeli masz cos takiego jak klucz główny czyli nie mozesz wstawic dwóch wierszy z tym samym idtrasy, wiec dla danej trasy mozesz wstawic tylko jeden wpis, chyba nie o to chodzilo co?
Ja bym zrobil tabele (podalem tylko gdzie bym wpisal jakie klucze, no i gdzie godziny), powiedzmy ze to taki szkic
-tramwaje (idtramwaju,...)
-tramwaj-przystanek-trasa (idtramwaju,idprzystanku,idtrasy,sobota,niedziela,dzien_roboczy,..)
-przystanki (idprzystanku,..)
-trasa (idtrasy,...)
To tyle na razie. Pomogłem?
Chciałem zrobić coś takiego:
1.Wybieram nr/nazwę tramwaju/autobusu np "57"
2.Wyświetla mi się tabelka z przystankami(tu mały problem bo przystanki są normalne i powrotne).
3.Po kliknięciu na dany przystanek wyświetla mi się rozkład jazdy(tak jak na stronie mpk Łódź), coś w stylu papierowych rozkładów wiszących na przystankach.
4.Rozkład jazdy dla danego środka transportu jest determinowany przez przystanek, czyli trasa wiedzie od przystanku A do przystanku Z i na każdym jest inny rozkład.
A czy jest sens rozbijania każdego środka transportu na osobne tabele czy lepiej zgrupować tramwaje i autobusy w jedną tabele?
Jak dla mnie, na tym poziomie skomplikowania nie ma znaczenia.
Posty [ 6 ]
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.007 sekund, wykonano 10 zapytań ]