Temat: Import danych.
Jestem zupełnym nowicjuszem, więc proszę o wyrozumiałość. Mam dane w Excelu i chcę je przenieść do postgre, założyć bazę i importować dane, jak to zrobić?
PostgreSQL to najbardziej zaawansowany system relacyjnych baz danych Open Source.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jestem zupełnym nowicjuszem, więc proszę o wyrozumiałość. Mam dane w Excelu i chcę je przenieść do postgre, założyć bazę i importować dane, jak to zrobić?
Bazę założych poleceniem
createdb nazwabazy
a zimportowac dane do tabeli (tez ja musisz wczesniej stworzyc) mozesz poleceniem
COPY nazwatabeli FROM nazwapliku DELIMITER separator_pól_w_pliku
A zanim zadasz nastepne pytanie najpierw spojrz na manual do postgresa na postgresql.org
Witam, otoz mam problem z tym COPY przy probie kopiowania dostaje komunikat :ERROR must be a superuser to COPY to or from a file
tylko problem z tym ze jest to hosting na ktorym "chyba" nie moge sobie sam nadac praw superuserawiec czy istnieje jaki kolwiek inny sposob aby zaladowac plik do bazy danych ?
Pozdrawiam
Postgres na linux czy windows? Masz konto shellowe na tym hostingu? jesli tak to mozesz zrobic potok
wyswietlic zawartosc pliku z danymi do importu, przekierowac wynik do klienta psql i w psql zrobic copy ale ze stdin (do tego nie trzeba praw root'a). Na linuksie to cos w stylu
cat nazwapliku | psql nazwabazy -c "COPY nazwatabeli FROM stdin DELIMITER separator_pól_w_pliku"
Mam nadzieje, ze nic nie pokrecilem w poleceniu.
Zrozumiales?
system operacyjny to linux ale niestety nie posiadam tam konta shella a innej funkcji niz COPY nie znalazlem lub sposobu na odczytaniu pliku bez uprawnien superusera