Temat: uruchomienie PostgreSQL 9.1.3

Witam,

na początku chciałbym zaznaczyć, że jestem świeżo upieczonym użytkownikiem PostgreSQL 9.1.3.
zainstalowałem na swoim notebooku z Win7Pro x64 postgresql-9.1.3-1-windows-x64
instalacja przebiegła bez problemów.
po uruchomieniu pgAdmin i próbie połączenia z serwerem:
1. wyskakuje mi okienko "Połącz z serwerem" z prośbą o wpisanie hasła (wpisuje hasło, które stworzyłem podczas instalacji),
2. następnie pojawia się komunikat Guru smile
"Saving passwords
WARNING: You have opted to save your password. It will be stored in plain text in your home directory on *nix systems, or in your user profile on Windows. If you do not want this to happen, please press the Cancel button.
pgAdmin uses PostgreSQL's 'pgpass' mechanism to store your passwords. On *nix systems, the password will be stored in ~/.pgpass, whilst on Windows systems it will be stored in %APPDATA%\PostgreSQL\pgpass.conf (%APPDATA% is the 'Application Data' folder in your user profile). This mechanism is used by default by all programs that use the libpq library to access the server, which includes command line applications such as pg_dump and pg_restore, other GUI applications, and drivers such as psqlODBC. This means that those applications may automatically connect to the server using your stored password. If you do not want this to happen, you should not use the Store Password option in pgAdmin. "
3. klikam ok i pojawia mi się:
Wystąpił błąd
Error connecting to the server: KATASTROFALNY: autoryzacja hasłem nie powidła się dla użytkowaniak "nazwa_użytkownika".

dodam, że odszukałem tego użytkownika przez usługi w windzie i zmieniłem mu hasło. powtórzyłem wszystko jeszcze raz i efekt był taki sam.

proszę o wyrozumiałość i pomoc w uruchomieni i skonfigurowaniu PostgreSa.