1

Temat: Pomoc z tworzeniem pierwszej bazy danych

Witam serdecznie,
jestem studentem informatyki i jako temat zaliczenia (dopuszczenie do egzaminów) muszę wykonać bazę danych. Zadanie jakie muszę wykonać to:
muszę napisać program do obsługi danych magazynowych. Baza danych musi składać się z trzech tabel: tab1, tab2, tab3. Pola formularza nazwa i jednostka mają być polami wyboru typu select. Program powinien posiadać menu oraz uniwersalny formularz. Muszę sprawdzać poprawność wprowadzanych i edytowanych danych.
Nie chcę aby ktoś napisał mi gotowca (chociaż to nie jest zły pomysł ;) ), ale chciałbym aby ktoś pomógłby mi załapać o co w tym chodzi i wspólnymi siłami coś napisać... Czy znajdą się tutaj osoby, które pomogą w rozwiązaniu problemu?

Ja na samym początku wyskrobałem coś takiego:

DROP TABLE stany_mag;
DROP TABLE  nazwy_towarow;
DROP TABLE  jednostki;
CREATE TABLE jednostki
(
    nr serial NOT NULL,
    jednostka varchar(30) NOT NULL
);
CREATE TABLE nazwy_towarow
(
    nr serial NOT NULL,
    nazwa varchar(30) NOT NULL
);
CREATE TABLE stany_mag
(
    nr serial NOT NULL,
    nazwa varchar(30) NOT NULL,
    ilosc varchar(50) NOT NULL,
    jednostka varchar(30) NOT NULL,
    cena varchar(30) NOT NULL
);
INSERT INTO jednostki (jednostka)VALUES('KG'),('M'),('SZTUK'),('LITROW');
INSERT INTO nazwy_towarow (nazwa)VALUES('produkt1'),('produkt2'),('produkt3'),('produkt4');
INSERT INTO stany_mag (nazwa,ilosc,jednosta,cena)VALUES
((SELECT nr FROM nazwy_towarow WHERE nazwa='produkt1'),1,(SELECT nr FROM jednostki WHERE jednostka='KG'),100),
((SELECT nr FROM nazwy_towarow WHERE nazwa='produkt2'),2,(SELECT nr FROM jednostki WHERE jednostka='M'),200),
((SELECT nr FROM nazwy_towarow WHERE nazwa='produkt3'),3,(SELECT nr FROM jednostki WHERE jednostka='SZTUK'),300),
((SELECT nr FROM nazwy_towarow WHERE nazwa='produkt4'),4,(SELECT nr FROM jednostki WHERE jednostka='LITROW'),400);

Po wysłaniu zapytania mam:

BŁĄD:  tabela "stany_mag" nie istnieje

********** Błąd **********